گروه معارف قدس آنلاین/ صدیقه رضوانی نیا: آنچه می خوانید بخشی از سفرنامه  یکی از زائران امام رضا(ع) است. 

  شرح دلدادگی زائران رضوی در کتاب «روایت وصال»

گروه معارف قدس آنلاین /صدیقه رضوانی نیا: «مادرم می گوید: سفر، دریچه ای رو به سوی کشف رازهای هستی، ناشناخته‌های طبیعت و مخلوقات آفریدگار یکتاست. سفر، دیدمان را نسبت به جهان پیرامون، وسعت می بخشد و ما را با تاریخ، تمدن و فرهنگ کهن و جاذبه‌های طبیعی سرزمین مان، ایران، آشنا می کند. مادرم معتقد است، سفر با قطار؛ یعنی پیمودن ایران روی ریل آهنی، ایستگاه به ایستگاه، توقف و تأمل در جهان هستی و آشنایی با جاذبه هایش. او اصرار دارد تا من از پنجره‌های قطار، سرزمینم را... خاک کشورم را... شهرهای بین راه و روستاهای کوچک را خوب نگاه کنم و به تمامِ طبیعت کشورم احترام بگذارم. خب، همین تفکر زیبای او سبب شد تا من اجازه داشته باشم با دوستانم به سفر بروم! تا اینجای قضیه عالی است، ولی قبول کنید برای پسر نوجوانی مانند من که قرار است به یک سفر دوستانه برود، این گونه نگاه کردن به سرزمین، کمی سخت است...».

آنچه خواندید بخشی از سفرنامه یکی از زائران امام رضا(ع) است، نوجوانی که با دوستان همکلاسی اش از پایتخت راهی مشهد شده تا حرم امام رضا(ع) را زیارت کند. این سفرنامه در کتاب خواندنی روایت وصال منتشر شده که شرح خاطره‌ها و سفرنامه‌های برگزیده جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی در ایلام است.

 14 خاطره و 6 سفرنامه برگزیده، جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی در ایلام در قالب این کتاب منتشر و به بازار نشر کشور عرضه شده است.

کتاب «روایت وصال» در 156صفحه  توسط علی محمد نیاکان، علی هلشی و فریبا عبداللهی تدوین و چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.